Audi stratilo svoje dlhodobé vedenie v predajoch v Číne

0
0
0
s2smodern

Prémiovú značku koncernu Volkswagen zosadil z trónu na najväčšom trhu sveta po troch desaťročiach konkurenčný Mercedes-Benz.

Kumulatívny predaj značky z Ingolstadtu v prvých troch kvartáloch tohto roka na čínskom trhu dosiahol 491 040 vozidiel. Súper zo Stuttgartu však zaznamenal až 514 786 vozidiel, umiestnených u zákazníkov. Tým Audi stratilo svoj dlhodobý trhový primát, ktorý si držalo od 90. rokov. Ešte v roku 2012 predalo Audi v Číne dvakrát viac vozidiel než Mercedes-Benz. Za vlaňajšok si však uhájilo víťazstvo iba veľmi tesne, celoročným kumulatívom 660 888 vozidiel, pred 600 700 exemplármi s trojcípou hviezdou.

Viacerí typický zákazníci Audi v Číne už ho prestávajú vnímať ako špičku. A dávajú svoj názor otvorene najavo. „Audi pôsobí ako úradnícke auto,“ vyjadril sa 54-ročný veľkopodnikateľ Li Wenhua a dodal: „Mercedes-Benz vyzerá dobre a máte z neho taký ten high-end pocit.“ Táto zmena postoja dôležitej klientely nie je jediným dôvodom, pre ktorý šéfom Audi, zodpovedným za čínske predaje, naskakujú vrásky na čele. Stále väčší tlak pociťujú na tamojšom trhu aj od ďalších prémiových konkurentov ako sú BMW alebo Jaguar Land Rover, ktorí tam v tomto roku takisto posilňujú svoje predaje.

ABM LogoCMYK

FLEET firemné automobily: online magazín pre stratégie riadenia firemných flotíl

Používaním stránok prevádzkovateľa AUTO BUSINESS MEDIA s.r.o. súhlasíte s používaním cookies, pomocou ktorých vylepšujeme naše služby.