Automobilový sektor v Číne sa obnovuje po koronavíruse

0
0
0
s2smodern

Fakt, že Číňania už zrejme dostali COVID-19 pod kontrolu, sa tam začína pozitívne prejavovať nielen na samotnej výrobe áut, ale aj na produkcii dodávateľských firiem.

Kým Európa ešte bojuje s nárastom počtu nakazených a kým viacerí tunajší výrobcovia skôr predlžujú svoje odstávky produkcie (napr. aj bratislavský závod VW avizoval predĺženie minimálne do 5. apríla), v Číne sa veci menia k lepšiemu. Návrat „do akcie“ hlásia z automobiliek napríklad Daimler alebo Volvo. Šéf exekutívy Daimleru potvrdil, že ich čínska továreň sa znovu otvára, na základe opätovného nárastu dopytu: „Do našich dílerstiev prichádza každý deň stále viac ľudí, čo nás napĺňa optimizmom.“

Svoje štyri výrobné závody v Číne znovu otvorilo Volvo a takisto to zdôvodňuje „návratom premávky v showroomoch k normálu.“ Dokonca sa mu podarilo aktuálne rozbehnúť novú výrobu vo svojej pobočke Polestar v meste Luqiao, kde začal z liniek schádzať prvý veľkosériový model tejto značky, nazvaný „Polestar 2“. A optimisticky Volvo vidí aj začiatok dodávok nového čisto elektrického stredne veľkého fastbacku, ktorý má konkurovať americkej Tesle Model 3 a ktorý má prísť na európske trhy v lete.

Reštart hlásia aj viacerí dodávatelia. Napríklad nemecké Webasto, okrem iného sa špecializujúce na strechy, obnovilo výrobu vo všetkých jedenástich čínskych fabrikách, predbežne na 60 % plnej kapacity, v súvislosti so zatiaľ ešte iba postupným nábehom dopytu automobiliek po komponentoch. Švédsky Veoneer, ktorý dodáva okrem iného radarové systémy, už svoju čínsku produkciu obnovil dokonca na 85 %, pričom potvrdzuje, že je to práve vďaka obnovujúcej sa automobilovej výrobe v Číne, Kórei a Japonsku.

Titulné foto: V továrni Volvo v Luqiao sa vyrába nielen kompaktné SUV Volvo XC40, ale už aj nový model značky Polestar.

ABM LogoCMYK

FLEET firemné automobily: online magazín pre stratégie riadenia firemných flotíl