Najlepšie krajiny majú nabíjačku pre elektromobily na každom pol druha kilometri, v najhorších je to až 150 km, Slovensko sa pohybuje v pásme podpriemeru.
Jedným z faktorov, ktoré brzdia rýchlejší rozvoj elektromobility, je nedostatočná nabíjacia infraštruktúra. A hlavne mimoriadna nevyrovnanosť pokrytia jednotlivých krajín EÚ nabíjačkami. Ako ukázal prieskum Európskej asociácie výrobcov automobilov (ACEA), v Holandsku vám od nabíjačky k nabíjačke stačí prejsť iba 1,5 kilometra. Na území Poľska je to však až 150 kilometrov. Inak prepočítané, v Holandsku máte na každých 100 kilometroch až 64,3 nabíjacích staníc, v Poľsku ale iba 0,7.
Menej než jednu nabíjaciu stanicu na 100 kilometrov má v EÚ až šesť krajín. Slovensko sa medzi týmito šiestimi nenachádza a s prepočtom 2,9 nabíjacej stanice na 100 km mu v tabuľke patrí pásmo podpriemeru. Poľsko sme už spomínali, z našich susedov v EÚ sú však na tom podľa ACEA horšie aj v Maďarsku (1,1 stanice na 100 km) aj v Čechách (1,6 stanice na 100 km). Rakúsko je na tom podľa predpokladu podstatne lepšie (9,9 nabíjacej stanice na 100 km). Problémom je aj nabíjací výkon: Iba jedna zo siedmich nabíjacích staníc v EÚ má podľa ACEA vyšší výkon než 22 kW. ACEA chce preto tlačiť jednak na rýchlejší rozvoj siete nabíjacích staníc a aj na navýšenie výkonu, inak vidí europolitickými štruktúrami stanovené plánované limity emisií CO2 ako problematické.
Zdroj: ACEA
Foto: archív