Volkswagen Úžitkové vozidlá dosiahol rekordné predaje

0
0
0
s2smodern

Predaj VW Úžitkové vozidlá rástol na celom svete Spoločnosť Volkswagen Úžitkové vozidlá dosiahla v roku 2011 najlepší výsledok predaja v histórii. Celosvetovo vyexpedovala 528 800 ľahkých úžitkových vozidiel, čo oproti predchádzajúcemu roku predstavuje nárast o 21,4 percent (2010: 435 700).

„Po prvýkrát sme predali výrazne viac ako pol milióna ľahkých úžitkových vozidiel," zdôrazňuje Harald Schomburg, člen predstavenstva Volkswagen Úžitkové vozidlá zodpovedný za predaj a marketing. „Naše výrobky dosahujú tak na našom domácom európskom trhu ako aj na trhoch mimo Európy trvalý dvojciferný rast," dodal.

Modelový rad Caddy si polepšil o 24,7 percenta, čo predstavuje 160 600 celosvetovo vyexpedovaných vozidiel (2010: 128 800). Rad T5 zaznamenal so svojimi variantmi Transporter, Caravelle, Multivan a California nárast predaja o 5,2 percenta na 155 800 celosvetovo predaných vozidiel (2010: 148 100). Crafter s počtom 39 600 vyrobených kusov rástol o 5,7 percenta (2010: 37 500). Pick-up Amarok strojnásobil svoj celosvetový objem predaja na 66 500 vozidiel (2010: 22 500).

V západnej Európe si Volkswagen v roku 2011 s výrazným nárastom predaja o 17,9 percent opätovne upevnil vedúce postavenie na trhu, keď svojim zákazníkom predal 289 750 ľahkých úžitkových vozidiel (2010: 245 700). „V Európe sme v roku 2011 zaznamenali trikrát vyššiu dynamiku rastu ako celkový trh," podčiarkuje Schomburg.

Dobré výsledky predaja dosiahla spoločnosť Volkswagen Úžitkové vozidlá aj v regióne strednej a východnej Európy. Počet vyexpedovaných vozidiel tu vzrástol o 36,6 percent na 36 500 ľahkých úžitkových vozidiel (2010: 26 700). Na medzinárodných trhoch zaznamenal Volkswagen Úžitkové vozidlá minulý rok nadproporcionálny rast. Vyzdvihnúť treba Afriku (+89 percent), Austráliu (+45 percent) a Áziu-Pacifik (+48 percent). V južnej Amerike dosiahol rast predaja 20,9 percenta.

„Suma sumárum možno konštatovať, že v roku 2011 zaznamenala naša značka vo väčšine regiónov sveta dvojciferný nárast predaja. Na mnohých trhoch sme navyše dosiahli historické maximá – a to nielen pri predaji, ale aj čo sa týka podielov na trhu. Vstupujeme do nového roku s dobre naplnenými knihami objednávok, ktoré prevyšujú dokonca čísla z konjunkturálneho roku 2007", uzatvára Schomburg.

ABM LogoCMYK

FLEET firemné automobily: online magazín pre stratégie riadenia firemných flotíl

Používaním stránok prevádzkovateľa AUTO BUSINESS MEDIA s.r.o. súhlasíte s používaním cookies, pomocou ktorých vylepšujeme naše služby.