Predstavenie: Peugeot Rifter

0
0
0
s2smodern

Ďalšou z noviniek, ktoré Peugeot priniesol na ženevský autosalón, je model Rifter. Rovnako ako pri generačnej obmene modelu Expert, aj v prípade náhrady modelu Partner dochádza k zmene mena (predpokladám, že úžitková verzia si rovnako ako Expert ponechá svoje pôvodné označenie).

Novinka oproti svojmu predchodcovi, samozrejme, rozmerovo narástla (+23 mm do dĺžky) a bude ponúkať dva dĺžkové varianty (4,4 a 4,75 m)  s kapacitou päť a sedem miest na sedenie.

Rifter dostane aj množstvo komfortnej a bezpečnostnej výbavy, o ktorej mohol doteraz jeho predchodca len snívať. Aj vďaka tomu sa jeho vlastnosti výrazne priblížia klasickým „osobákom“, no excelentná variabilita zostane zachovaná. Dokonca v ponuke výbav sa objaví aj verzia GT.

Rifter dostal aj novú podvozkovú platformu EMP2, pričom architektúra podvozku, kombinujúca nezávislé zavesenie predných kolies typu McPherson a zadnej „háčkovej“ nápravy (vlečné ramená spojené torzne pružnou priečkou), zostala zachovaná, aj keď najmä zadná náprava je konštrukčne výrazne prepracovaná.

Pod kapotu Riftera sa dokonca dostane aj osemstupňový plnohodnotný automat (žiadna dvojspojka), ktorý bude kombinovaný s najsilnejším benzínovým a naftovým agregátom s rovnakým maximálnym výkonom 96 kW/130 k. Maximálne výkony benzínových motorov (so zhodným zdvihovým objemom 1,2 litra s prepĺňaním) sú 81 kW (110 k) a spomínaných 96 kW (130 k), v prípade naftových alternatív budú k dispozícii motory 1.5 BlueHDi s maximálnymi výkonmi 55 kW (75 k), 74 kW (100 k) a 96 kW (130 k).

Základná architektúra karosérie zostala nezmenená, Rifter však oproti Partnerovi pôsobí výrazne modernejšie. Zadná časť novinky je viac-menej len redizajnom predchodcu. Obeťou novému bočnému profilu sa stala koľajnička posuvných dverí, ktorá bola doteraz „skrytá“ v poslednom bočnom okne. Interiér sa dočkal radikálnej zmeny, ktorá mu jednoznačne prospela a potlačila „dodávkovitý“ vzhľad predchádzajúceho modelu.
Rifter sa bude ponúkať v dvoch dĺžkových variantoch, a to ako v päť-, tak aj sedemmiestnej verzii. Na každé z trojice sedadiel v druhom rade sa bude dať upevniť detská sedačka. Tretí rad sedadiel bude demontovateľný. Rozmerové porovnanie novinky s predchodcom vyznieva jasne v prospech modelu Rifter. Pod kapotu Rifteru sa dostane aj plnohodnotná automatická osemstupňová prevodovka (nie dvojspojka), ktorej ovládanie zabezpečuje otočný volič na stredovom tuneli.
V Ženeve sa predstavila aj štúdia s názvom 4x4 Concept. Toto vozidlo vychádza z reálnej štvorkolky, ktorú pre Peugeot už roky v prípade modelov Partner, Expert a Boxer zabezpečuje spoločnosť Dangel. Na rozdiel od väčšiny nových Peugeotov zostalo v prípade Rifteru ovládanie klimatizácie klasické –  analógové. Novinkou je dvojzónová klimatizácia. Aj Rifter si ponechal sklápateľné operadlo sedadla spolujazdca, čím sa zvyšuje variabilita vozidla. U nás síce preprava surfov nebude ťažiskovou prácou Riftera, ale možnosť prepraviť viac ako trojmetrovú „foršňu“ tiež poteší.
V dnešnej dobe už v aute rozhodne nestačí jedna 12-voltová zásuvka. Práve preto sa aj Rifter zmenil na pojazdnú elektrocentrálu, ktorá siedmimi možnosťami nabíjania, medzi ktorými nechýba ani to bezdrôtové, či dokonca zásuvka na 230 V. Moderná navigácia nie je jediným prvkom výbavy, ktorý je dobrým pomocníkom. K dispozícii je aktívny radar, systém núdzového brzdenia, rozpoznávanie dopravných značiek, systém proti opusteniu jazdného pruhu a najnovšie aj stabilizačný systém v prípade ťahania prívesného vozíka. Novinka si zachovala praktické, samostatne otvárateľné okno dverí batožinového priestoru. Podľa prvých informácii je jeho základný objem 775 litrov, maximum v prípade predĺženej verzie je až 4000 litrov (doteraz 3000 litrov).
Okrem osemstupňového automatu sú k dispozícii aj manuálne prevodovky. Paradoxne, okrem najsilnejších variantov benzínových a naftových pohonov, sú k dispozícii len päťstupňové verzie. Základný variant Rifteru je klasická prednokolka, môže však disponovať systémom Advanced Grip Control, ktorý dokáže maximalizovať využitie trakcie predných kolies na rôznych povrchoch. K dispozícii je dokonca aj systém kontroly zjazdu z kopca. Štvorkolkový Rifter bude mať k dispozícii tri jazdné režimy – pohon predných kolies 2WD, pripájateľný pohon zadných kolies 4WD, pohon 4x4 s uzamknutým medzinápravovým diferenciálom R.Lock.

 

ABM LogoCMYK

FLEET firemné automobily: online magazín pre stratégie riadenia firemných flotíl

Používaním stránok prevádzkovateľa AUTO BUSINESS MEDIA s.r.o. súhlasíte s používaním cookies, pomocou ktorých vylepšujeme naše služby.