Test: Renault Trafic SpaceClass

0
0
0
s2smodern

Trafic, to nemusí byť len pracovná dodávka, vo verzii SpaceClass dokáže siedmim cestujúcim ponúknuť komfort luxusného osobného auta a ako bonus sa veľmi rýchlo premení na pojazdnú kanceláriu.

Metalíza, 17-palcové zliatinové disky kolies, silne tónované zadné okná a bohato vybavený interiér v základnej cene prezrádzajú, že máme tú česť s niečím výnimočným. A skutočne, verzia Trafic SpaceClass je tým lepším v segmente osobných dodávok. S pokojným svedomím môžeme dokonca napísať, že ide o pohodlnú kanceláriu a konferenčnú miestnosť na kolesách. Testovali sme jej dlhšiu verziu L2H1 s rázvorom predĺženým o 400 mm (na 3498 mm) a celkovou dĺžkou 5399 mm.

Dlhšia verzia (L2) má rázvor predĺžený o 400 mm. Disky s priemerom 17 palcov sú štandardom, za príplatok 80 eur môžu mať diamantový efekt (na obrázku). Bočné posuvné dvere zabezpečujú výborný prístup aj na tretí rad sedadiel.

Kancelária v koži
Za volantom verzie SpaceClass sa naozaj necítite ako v pracovnej dodávke. Vyššia pozícia sedenia síce neutají jej pôvod, no použité materiály, vôňa koženého čalúnenia, bohatá výbava a usporiadanie zadnej časti kabíny s dvoma samostatnými otočnými kreslami a zadnou trojmiestnou lavicou hovoria jasnou rečou. SpaceClass útočí na zmysly čiernymi lesklými dekoráciami, prvkami z matného chrómu, dvojzónovou automatickou klimatizáciou, 7-palcovým dotykovým displejom, či vrcholným multimediálnym systémom R-Link. Aby ste mohli všetku tú výbavu používať naplno pri akomkoľvek počasí, za príplatok 80 eur vám Renault dokonca ponúka výkonnejšiu akumulátorovú batériu, či dodatočné 5 kW kúrenie (+800 eur). Nič tu skrátka nenechali na náhodu. K priestorovej ponuke nebudete mať žiadne výhrady, v porovnaní s konkurenčným Peugeotom Traveller je Trafic vo vnútri podstatne širší (vpredu o viac ako 10 cm, vzadu o 8 cm), Peugeot mu to však vracia o 6 cm vyššou kabínou.

Palubná doska je tvarmi aj kvalitou rovnocenná s bežnými osobnými modelmi Renaultu. Palubný počítač zobrazuje podrobné údaje o efektivite jazdy. Prístroje pôsobia trochu hračkársky, sú však prehľadné.
Kožené čalúnenie dostanete ako súčasť paketu Signature alebo samostatne za príplatok 3000 eur. Súčasťou paketu Signature (+4200 eur) sú otočné kožené sedadlá a posuvný vyberateľný stolík. Manipulácia so zadnou lavicou je fyzicky dosť náročná. Jeden človek na demontáž sedadiel z auta silou nestačí.

Dve turbá v akcii
Výkonnejšia testovaná verzia (107 kW/145 k) je vo všetkých situáciách dostatočne dynamickým autom. Na druhej strane treba povedať, že so všetkou tou výbavou na palube má prázdne auto 2,3 t, ak ho naložíte posádkou, ste na troch tonách. A to je už aj na parametre 145 k a 340 Nm celkom dosť. Keď porovnáme Trafic SpaceClass s obdobnou Toyotou Proace Verso VIP, či Peugeotom Traveller, rýchlo zistíme, že Renault je vždy približne o 200 kg ťažší. Preto nás ani neprekvapuje, že napriek dvojitému prepĺňaniu sa motor pod 1500 otáčkami už necíti vo svojej koži. Netrasie silentblokmi, nevibruje a neduní, no rozsvietenie šípky vyzývajúcej na podradenie je jasným signálom, že prepĺňanie stráca efektivitu a mohlo by dôjsť k prudkému poklesu ťahu. A skutočne, ak necháte agregát spomaliť na 1200-1300 otáčok, Trafic prestane náhle dýchať a prichádza koniec ťahu. Treba byť skrátka v strehu a držať ho niekde okolo hranice 1700 ot./min. Ak mu však plynom zarazeným do podlahy dáte poriadne „nažrať“, vytočí sa až k červenému poľu pri 4500 ot./min.

Niečo za niečo
Pokojná jazda tempom okolitej premávky na testovacom úseku Banská Bystrica – Revúca skončila výslednou priemernou spotrebou 6,4 l/100 km, ak navyše spomalíte na ustálené tempo 90 km/h, aj s takto vysokým autom sa dostanete hlboko pod šesťlitrovú hranicu. Ak však zrýchlite na diaľničných 130 km/h (2500 ot./min), vysoký Trafic tlačiaci hordy vzduchu pred sebou si bez okolkov vypýta desať litrov. Stačí spomaliť na 110 km/h (2050 ot./min) a razom priemerná spotreba klesá o dva litre nižšie. Vysoké hranaté autá sú skrátka na tempo jazdy citlivejšie, než klasické sedany.

Renault Trafic SpaceClass - Technické údaje

Renault Trafic SpaceClass - Rozmery

FOTOGALÉRIA

Renault Trafic SpaceClass Renault Trafic SpaceClass Renault Trafic SpaceClass
Renault Trafic SpaceClass Renault Trafic SpaceClass Renault Trafic SpaceClass
Renault Trafic SpaceClass Renault Trafic SpaceClass Renault Trafic SpaceClass
Renault Trafic SpaceClass Renault Trafic SpaceClass Renault Trafic SpaceClass
Renault Trafic SpaceClass Renault Trafic SpaceClass Renault Trafic SpaceClass
Renault Trafic SpaceClass Renault Trafic SpaceClass Renault Trafic SpaceClass
Renault Trafic SpaceClass Renault Trafic SpaceClass Renault Trafic SpaceClass
Renault Trafic SpaceClass Renault Trafic SpaceClass Renault Trafic SpaceClass
Renault Trafic SpaceClass Renault Trafic SpaceClass Renault Trafic SpaceClass

 

ABM LogoCMYK

FLEET firemné automobily: online magazín pre stratégie riadenia firemných flotíl