Test: Mercedes-Benz C 250 CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY

0
0
0
s2smodern

Mercedes CNajmenší z klasických Mercedesov, trieda C, podstúpila facelift. Zmeny sa dotkli dizajnu exteriéru i interiéru a inovovala sa aj technika. Obľúbenému céčku modernizácia jednoznačne prospela.

Faceliftovanie modelov v polovici výrobného cyklu patrí v ostatných rokoch k štandardom. Zvyčajne ide o ľahké kozmetické zmeny, ktoré autu pridajú šmrnc. Mercedes však teraz zašiel omnoho ďalej. Na prvý pohľad zaujmú nové, do strán pretiahnuté svetlomety s dnes tak populárnymi LED diódami pre denné svietenie, iný nárazník a kapota motora, vnútri zasa pozeráte na inovovanú prístrojovú dosku s integrovaným centrálnym displejom, ktorý nahradil predchádzajúci panel navigácie v štýle mimikry. Štvorvalcové modely teraz môžete spárovať aj so sedemstupňovou automatickou prevodovkou 7G-TRONIC a pohon všetkých kolies 4MATIC je dostupný okrem šesťvalcov aj pre najsilnejší štvorvalcový diesel C 250 CDI, ktorý sme mali možnosť vyskúšať v redakčnom teste.

Technika na úrovni

Ako patrí k dobrým zvykom, Mercedes v céčku ponúka na výber bezpočet všemožných balíkov, ktoré prispievajú k bezpečnosti cestujúcich alebo ich hýčkajú luxusom a zvyšujú komfort na palube. Náš takto ochraňoval rozsiahly balík asistenčných jazdných systémov Plus, z ktorého sme ocenili predovšetkým aktívny asistent mŕtveho uhla. Pomôcka nevyrušuje, nenechala sa oklamať ani v mestských zápchach a rýchlo sme si na ňu zvykli.

Ako funguje? Asistent sleduje od rýchlosti 30 km/h oblasť mŕtveho uhla vľavo aj vpravo vedľa vozidla i za ním. Ak v sledovanej oblasti rozpozná iný automobil, v spätnom zrkadle zasvieti červený trojuholník. Ak by ste chceli vtedy opustiť svoj pruh, ozve sa aj zvukový signál. Systém sa dodáva spolu s asistentom udržiavania jazdného pruhu, ktorý prostredníctvom decentných vibrácií vo volante varuje, ak neúmyselne prejdete cez vodorovné dopravné značenie identifikované systémom. Ak zapnete smerovku alebo výrazne vychýlite volant, systém to vyhodnotí ako vedomú zmenu jazdného pruhu a výstrahu nespustí. V našom céčku sa nachádzal aj multimediálny systém COMAND Online, ktorý kombinuje nastavenia audia, telefónu a navigačného systému. Zahŕňa aj asistenta povolenej rýchlosti, ktorý pomocou integrovanej kamery sleduje dopravné značky obmedzujúce rýchlosť a zobrazuje ich na centrálnom displeji. Navyše, asistent zistené obmedzenia rýchlosti porovnáva s údajmi navigačného systému. Oceníte ho najmä pri dlhších trasách, respektíve pri jazdách na diaľnici, keď si budete vždy na istom, ako rýchlo na danom úseku môžete ísť.

Komfort a dynamika

Systém 4MATIC, ktorý prenáša 45 percent sily motora na prednú a 55 percent na zadnú nápravu, čím vozidlo nie je výrazne nedotáčavé a má pozitívny vplyv na trakciu a jazdné vlastnosti, najmä pri dynamickom výjazde zo zákrut. Rýchlo sme si zvykli aj na jemné radenie sedemstupňovej automatiky 7G-TRONIC, ktorá vie motor udržiavať aj na 1400 otáčkach, ak sa nikam neženiete, zároveň nemá problém chytiť agregát pod krk, ak chcete jeho 204 koní výkonu naplno využiť. Potencia pohonnej jednotky bohato stačí na akýkoľvek jazdný štýl, sila vám chýbať nebude ani v rýchlostiach, ktoré sú ďaleko od slovenských cestných predpisov. Ako správny manažérsky sedan sa aj céčko najlepšie cíti na diaľniciach, tvrdší, ale stopercentne istý podvozok zvláda akýkoľvek povrch vozovky. Nový centrálny displej ponúka nádhernú grafiku a vysoké rozlíšenie, jednoduchá, intuitívna obsluha prostredníctvom otočného ovládača sa meniť nemusela, fungovala v minulom modeli a rovnako fantastická je aj teraz. Ak máte malé deti, odporúčame verziu kombi, predsa len sedan neponúka toľko variability. Ak si nepotrpíte na štvorkolku, môžete sa pozrieť o triedu vyššie, model E 250 CDI BlueEFFICIENCY stojí len o 1500 eur viac ako nami testované céčko.

Technické údaje a prevádzkové náklady

Foto:

Facelift zvýraznil dynamické zameranie céčka.

Integrovaný centrálny displej nemá chybu.

Inteligentné svetlá sa prispôsobujú okoliu a neosvetľujú protiidúce vozidlá.

Asistent sledovania mŕtveho uhla signalizuje iné autá v nebezpečnej blízkosti.

Multifunkčný volant má prepracovaný dizajn a padne dobre do ruky.

ABM LogoCMYK

FLEET firemné automobily: online magazín pre stratégie riadenia firemných flotíl

Používaním stránok prevádzkovateľa AUTO BUSINESS MEDIA s.r.o. súhlasíte s používaním cookies, pomocou ktorých vylepšujeme naše služby.