Test: Subaru Levorg

0
0
0
s2smodern

Levorg je atraktívnym rozšírením modelovej ponuky Subaru.Nebo, peklo i raj zažijete za volantom najnovšieho prírastku zo stajne Subaru. Svojím športovým charakterom vás vtiahne do deja a veľmi rýchlo sa vám dostane pod kožu.


Okrem emócií však ponúka aj racionálne dôvody voľby: veľký interiér i batožinový priestor, priaznivú spotrebu a pre Subaru typickú vysokú zostatkovú hodnotu.
Najnovší model japonskej prémiovej značky zaujme na prvý pohľad. Originálny dynamický dizajn prednej časti s výraznou chrómovanou maskou a veľkým otvorom na prednej kapote priťahuje pohľady ako magnet.
Levorg sa predáva v dvoch verziách: GT a GT-S Sport. Obe sú už v štandarde vynikajúco vybavené, rozsah základnej výbavy je impozantný. To znamená vynikajúci pomer hodnota/ cena.
Odlišnosť hľadajte v charaktere: verzia GT-S Sport je ladená športovejšie, jazdí na väčších 18-palcových diskoch a v noci ju ľahko rozoznáte podľa výkonných LED predných svetlometov s asistentom diaľkových svetiel.
Po zapadnutí do športových sedadiel s výbornou oporou tela, poskytujúcich zároveň veľmi slušné pohodlie na dlhých cestách, vodiča obklopí originálne stvárnený interiér. Pocit kvality umocňujú prvotriedne materiály, no zároveň hneď vidíte športové ambície auta. Okamžite vám ich hlási hrubý, dole skosený volant. Žiadne tenké kormidlo bežného premiestňovadla, ale výrazne tvarovaný veniec, ktorý volá ruky udať smer a vyraziť na cestu. Verziu GT-S Sport identifikujú jasnou rečou aj hliníkové pedále, výrazné modré prešívanie sedadiel, volantu i kožených prvkov interiéru.
Dynamiku naznačujú dve koncovky výfukov v rámci výrazného zadného difúzora.  Kabína presvedčí špičkovými materiálmi a vynikajúcou kvalitou vypracovania. Zastrešenie horného displeja je dizajnovo vydarené, no zároveň funkčné: zabezpečuje jeho čitateľnosť aj na páliacom slnku.  Športové sedadlá verzie GT-S Sport s modrým lemovaním vás podržia v zákrutách, ich komfort oceníte na dlhých cestách. Automatická CVT prevodovka je štandardom, má však aj manuálny režim. Medzi šiestimi prevodovými stupňami vodič radí krídelkami pod volantom.

 Útok na emócie
Na vodiča útočia emócie ešte pred naštartovaním, posádku rozmaznáva komfort sedadiel, veľký priestor vzadu a špičková úroveň vypracovania interiéru. Do kufra so základným objemom 522 litrov naložíte všetky predstaviteľné materiály na pracovnú cestu i kompletnú batožinu na dovolenku.
Keďže chcú byť všetci pripojení, je Levorg vybavený systémom Subaru Starlink s konektivitou na internet. Po stiahnutí aplikácie Starlink do vášho smartfónu vám umožní browsovať po webe, systém však má predinštalované aj vlastné aplikácie priamo v aute. Vďaka nim môžete počúvať hudbu, pri pauzách v zápche si prezrieť správy renomovaných médií. Povie vám, aké bude počasie v priebehu i v cieli vašej cesty a zosynchronizuje váš kalendár s jeho verziou v aute, aby vám neušli dôležité termíny pracovných stretnutí či narodeniny manželky.
Príjemne veľké ikony 6,2-palcového dotykového displeja dopĺňajú dotykové tlačidlá po stranách a otočné ovládače dvojzónovej klimatizácie, ktorá je tak ako Starlink súčasťou základnej výbavy. Mobily pripojíte cez bluetooth, ak dochádza šťava, k dispozícii sú dva USB vstupy vpredu a ďalšie dva vzadu. Mobilné zariadenia si tak nabijú naraz štyria pasažieri, fungujú však aj ako pripojenie USB kľúča s hudbou vo formáte mp3.
Levorg dostal ako prvé Subaru bezpečnostný Advanced Security paket. Jedným z jeho prvkov, ktorý sme veľmi rýchlo ocenili, je upozornenie na auto prichádzajúce z boku, ak cúvate z radu áut, zo dvora či z garáže. Akustickým signálom i blikaním symbolov v zrkadlách nás varoval pred autami, blížiacimi sa po ceste, už keď boli od nás cca 40 metrov.
 Full-LED svetlomety režú tmu ako biely nôž, otvor v kapote privádza vzduch k medzichladiču turba.  Systém Subaru Starlink s konektivitou na internet je súčasťou štandardnej výbavy.  Toto je demokracia v praxi: centrálne umiestnený ovládač vrchného displeja dáva šancu na informácie aj spolujazdcovi. Technická novinka: dynamický prepĺňaný štvorvalcový boxer DIT s priamym vstrekovaním.

 

Samostatná kapitola
Tú si bezpochyby zaslúži podvozok Levorgu. Napriek tuhšiemu vyladeniu bezprecedentne a ticho filtruje nerovnosti ciest ako lietajúci koberec. V zákrutách drží tak, akoby mal na pneumatikách (a to boli zimné) organické prísavky. Pokyny volantu nasleduje ochotne ako dobre vycvičený pes stopu páchateľa, náklony tuhej karosérie sú minimálne.
Nebolo by to Subaru, keby do Levorgu nezapracovalo svoje kľúčové technológie: symetrický permanentný pohon všetkých kolies a plochý boxer motor. Ten je však technickou novinkou: popri prepĺňaní turbom ho konštruktéri vybavili aj priamym vstrekovaním benzínu. Z objemu 1,6 litra tak dostali vysoký výkon 125 kW (170 k).
Hoci diesel v ponuke nie je, bude vás hriať rýchlejšie kúriaci benzínový motor, skvelý lineárny záťah, nižšie výdavky na servis (žiadny filter pevných častíc) a tiež pocit, že nešpiníte svet emisiami oxidu dusíka.
A autu poskytuje motor výbornú dynamiku. Z pokoja na 100 km/h zrýchli za 8,9 sekundy, pričom akcelerácia je príjemne lineárna, bez náznaku turbodiery. Vysvetlením je maximum krútiaceho momentu 250 Nm, dostupné už od 1800 otáčok.

Športovec aj inteligent
Motoru skvele sekunduje automatická bezstupňová CVT prevodovka. S manuálom sa Levorg nevyrába, no CVT z vlastného vývoja Subaru zmietla všetky pochybnosti o schopnosti symbiózy so športovo ladeným autom. Radí tak jemne, že to nepostrehnete, a vždy zvolí ten najlepší z prakticky nekonečného množstva prevodových pomerov. V meste sa gúľa tesne nad tisíc otáčkami, no vždy je pripravená bleskovo podradiť a vyraziť. Pri posúvaní v zápche preto treba pracovať s plynom jemnejšie, ak vaša pravá noha zatlačí razantnejšie, Levorg poskočí dopredu. Radenie je citeľné iba pri plnom zrýchľovaní, kedy boxer rozmotáte až po červené pásmo.
Ostrosť nástupu a dynamiku ešte zvýši voľba športového režimu v systéme SI Drive. Tlačidlo S na volante pomôže pri predbiehaní, ak chcete šetriť benzín či svištíte po diaľnici, je vhodnejší režim Intelligent.
Napriek dynamike na vysokej úrovni drží Levorg spotrebu na uzde. Výrobca udáva kombinovanú spotrebu 7,1 a mestskú 8,5 l/100 km. My sme absolvovali 120-kilometrovú trasu po mestách a vidieku s účtom 6,5 l/100 km, vyše 300 km kombinácia diaľnic, mesta a vidieka priniesla finálny priemer 7,8 l/100 km. V meste sme jazdili v závislosti od premávky a dĺžky trás za 8 až 10 l/100 km.
 Po sklopení do úplnej roviny sa objem pre batožinu zväčší na 1446 litrov, jeho dĺžka má hodnotu 1870 mm. Rozmerné odkladacie priestory nájdete pod dnom kufra. Podvozok filtruje nerovnosti dokonale aj na 18-palcových diskoch verzie GT-S Sport. Levorg GT jazdí na sedemnástkach. Zadné operadlá sa dajú sklopiť komfortne z kufra, nastaviť sa dá aj sklon ich operadiel.  Stop-štart systém neruší, dokáže však celkom zaujímavo šetriť. Tu je príklad z jedného ranného prejazdu mestom.



ABM LogoCMYK

FLEET firemné automobily: online magazín pre stratégie riadenia firemných flotíl

Používaním stránok prevádzkovateľa AUTO BUSINESS MEDIA s.r.o. súhlasíte s používaním cookies, pomocou ktorých vylepšujeme naše služby.