Predstavenie: Isuzu D-MAX

0
0
0
s2smodern

Japonská automobilka Isuzu je najväčším producentom úžitkových vozidiel na svete, v našich zemepisných šírkach sa však zatiaľ do povedomia motoristickej verejnosti výraznejšie nedostala. Tento dlh môže v nasledujúcom období splatiť prostredníctvom modernizovaného pick-upu D-MAX.

Zúčastnili sme sa na jeho krátkej prezentácii, čo je dôvod na to, aby sme si ho v krátkosti predstavili. Predná časť je výraznejšie prepracovaná, začleňuje sa do nej nápadnejšia maska chladiča a dynamickejšie vyzerajúci predný nárazník. Do predných svetiel sú integrované denné svetlá LED, rovnakú techniku svietenia využívajú aj smerové svetlá. Na prepracovanom veku korby si svoje miesto našla aj cúvacia kamera, okrem oceľových diskov je možné objednať aj dizajnovo efektné zliatinové disky.

V duchu úžitkovosti
Na spomenutej prezentácii sme sa mali možnosť zoznámiť s verziou Double Cab, čo asi bude najviac protežovaný spoločník na našom trhu. Isuzu však v rámci tohto modelového radu ponúka aj verzie Single Cab (2-miestna) a Space Cab (2+2-miestna). Alternatíva s dvojitou kabínou má k dispozícii klasicky otvárajúce sa štvoro dverí a korbu s ložnou plochou 1550 x 1530 mm (Space Cab: 1800x1530 mm, Single Cab: 2310x1570 mm). Pick-up v tomto vyhotovení odvezie 991 kg nákladu (Space Cab: 1026 kg, Single Cab: 1081-1225 kg). V predchádzajúcom modeli sa na pohon využíval 2,5-litrový naftový agregát s dvojstup - ňovým prepĺňaním, v novinke ho nahrádza menší 1,9-litrový prepĺňaný naftový motor. Maximálny výkon zostal na hodnote 120 kW (163 k), krútiaci moment ubral 40 Nm, teda klesol na 360 Nm. Vodič ho má k dispozícii v širšom spektre otáčok 2000 až 2600 ot./min (340 Nm je pritom k dispozícii už od 1800 až do 3200 ot./min). Pohonná jednotka spĺňa emisné predpisy Euro 6. Pohon 4x4 je štandardom pre verzie Space Cab a Double Cab, v kombinácii s týmito kabínami si možno namiesto štandardnej 6-stupňovej prevodovky objednať 6-stupňovú automatickú prevodovku. Single Cab môže mať len pohon zadnej nápravy.

Schopnosti v teréne
Krátka jazda v teréne naznačila, že D-MAX sa tu cíti veľmi dobre a ponúka veľmi slušnú priechodnosť a prekvapivo aj príjemnú porciu komfortu. Podvozok vychádza z odolnej konštrukcie rebrinového rámu, predná náprava je lichobežníková, zadná tuhá. Poháňanými kolesami sú zadné, predné možno pripojiť do rýchlosti 100 km/h. V teréne uľahčuje pohyb redukcia, cez vodné toky sa dostanete vďaka brodivosti vozidla 600 mm. Terénne parametre zaraďujú D-MAX na špičku pick-upov: nájazdový uhol vpredu je 24°, vzadu 30°, prechodový uhol 22°, svetlá výška 275 mm, maximálny bočný náklon 49°. V teréne rozhodne pomáha aj systém kontroly zjazdu aj výjazdu svahu. Z úžitkových vlastností pic-upu možno ešte spomenúť, že modely 4WD dokážu ťahať príves s celkovou hmotnosťou 3,5 tony. Na výber sú štyri stupne výbavy – Basic, Custom, Premium a nový Premium+.

Modernizovaný pick-up má na palube okrem 6 airbagov početné zastúpenie prvkov podporujúcich bezpečnosť a komfort jazdy. Ložnú plochu modernizovaného pick-upu možno využívať na prepravu rôzneho nákladu, D-MAX vie byť všestranným pomocníkom. Pôvodnú 2,5-litrovú naftovú pohonnú jednotku nahradila modernejšia 1,9-litrová, spĺňajúca emisnú normu Euro 6.

 

ABM LogoCMYK

FLEET firemné automobily: online magazín pre stratégie riadenia firemných flotíl

Používaním stránok prevádzkovateľa AUTO BUSINESS MEDIA s.r.o. súhlasíte s používaním cookies, pomocou ktorých vylepšujeme naše služby.