Predstavenie: Nissan NP300 Navara

0
0
0
s2smodern

Pri dvojkabíne sa zásadne zmenila koncepcia podvozku, listové pružiny nahradilo päťprvkové nezávislé zavesenie.Nissan vyzbrojil Navaru novými motormi, podvozkom a modernými technológiami, užívateľský komfort priblížil k segmentu crossoverov. Mohutný pickup si však zachoval svoje presvedčivé terénne schopnosti.


Komfort. To je pocit, ktorým vás obklopí nová Navara s označením NP300 hneď po nastúpení. Veľa priestoru, nová palubná doska, ktorá v ničom nezaostáva za crossovermi značky, veľké pohodlné sedadlá, príjemné ovládanie a mimoriadne komfortný podvozok. S ľahkým pohŕdaním žehlil nekvalitné poľské cesty, nevšímal si diery, jeho správanie ukazovalo mimoriadne robustnú konštrukciu s rebrinovým rámom.
Nissan sa však rozhodol pre zásadnú zmenu: pri dvojkabíne nahradil doterajšie listové pružiny vzadu nezávislým päťprvkovým zavesením. Na asfalte je to príjemný posun vpred, podvozok je navyše ľahší o 20 kg, ani v teréne však konštrukčná zmena nič neubrala povestnej priechodnosti Navary. Stačilo zaradiť redukovanú štvorkolku a pri brodení hlbokým bahnom, rozmočeným neustálym dažďom, ukázal pickup absolútnu suverenitu. Jeho limity neposunulo ani obutie v bežných zimných pneumatikách, trialové výjazdy v naozaj ťažkom off-roade zvládal bravúrne.

Naložíte mu viac
Zmenou prešiel aj motor: dieselový štvorvalec má zdvihový objem 2,3 litra (doteraz 2,5 l). To znamená nižšiu spotrebu, majiteľovi by mal – v závislosti od verzie karosérie a prevodovky - ušetriť až dva litra paliva na každých 100 km. K dispozícii je v dvoch výkonových variantoch 118 kW/160 k a 140 kW/ 190 k. Silnejšia verzia využíva technológiu prepĺňania s dvoma turbodúchadlami. Jazdili sme práve s ňou, agregát s príjemným záťahom od spodných otáčok môže byť kombinovaný s manuálnou 6-stupňovou (kulisa radenia by mohla byť presnejšia) alebo 7-stupňovou automatickou prevodovkou.
Používateľov pickupov poteší, že Navara teraz zvládne viac, Nissanu sa podarilo zvýšiť jej užitočnú hmotnosť i ťažnú silu. Auto teraz utiahne príves s hmotnosťou 3,5 tony (+ 500 kg), užitočná hmotnosť sa zvýšila na 1047 až 1203 kg. A aby mohli vlastníci vozidla doraziť ďalej s väčším nákladom, je nákladový priestor verzie Double Cab o 67 mm dlhší ako v predchádzajúcom modeli (1578 mm). Nákladový priestor verzie King Cab má dĺžku 1788 mm.

Pribudli nové technológie
Navara prináša aj viaceré technologické novinky. Panoramatický kamerový systém, zobrazujúci celé okolie vozidla, je skvelý pri parkovaní, predsa len, pickup je dlhý 5,3 metra (dvojkabína). Je však aj výborným pomocníkom pri orientácii v teréne. Ďalšou novinkou je systém núdzového brzdenia pri pohybe dopredu (FEB). K prvkom zaisťujúcim bezpečnosť a pohodlie patria tempomat, asistent jazdy z kopca (HDC) a asistent rozjazdu do kopca (HSA). Poteší aj bezkľúčový vstup a štartovanie.
A keďže ide o model, ktorý jeho majitelia často využívajú nielen na prácu, ale aj aktívne trávenie voľného času, môžu si vybrať z plastových či hliníkových výplní ložnej plochy, ale aj nadstavieb, ktoré ochránia jej obsah. K štandardnej pribudla estetická luxusná.
Spoločne s novým modelom NP300 Navara prichádza aj ďalšia novinka v podobe záruky výrobcu na obdobie piatich rokov alebo do najazdenia 160 000 km, ktorá umožní do detailov plánovať prevádzkové náklady.
S novou Navarou sme odjazdili offroadový trial v rozbahnenom teréne. Nová NP300 Navara bude k dispozícií v štyroch stupňoch výbavy, sedem airbagov či tempomat budú štandardom. Zmenu pohonu z dvoch na štyri kolesá a zaradenie redukcie zabezpečuje otočný prepínač.





ABM LogoCMYK

FLEET firemné automobily: online magazín pre stratégie riadenia firemných flotíl

Používaním stránok prevádzkovateľa AUTO BUSINESS MEDIA s.r.o. súhlasíte s používaním cookies, pomocou ktorých vylepšujeme naše služby.