Koronavírus ohrozuje americké dodávateľské reťazce v automobilovom priemysle

0
0
0
s2smodern

Viaceré čínske fabriky sa síce znovu rozbiehajú, problém však predstavuje doprava dielov, ktorú skomplikoval aj čínsky lunárny nový rok.

Nový koronavírus síce zatiaľ nebol klasifikovaný ako globálna pandémia, jeho dopad na globálne fungujúci priemysel, aj automobilový, sa však už prejavuje. Mnohé severoamerické spoločnosti, zapojené do výrobného a dodávateľského reťazca s Čínou ako pôvodcom nákazy, už teraz kalkulujú straty, ktoré im spôsobia komplikácie spojené s koronavírom. Napríklad jedna z firiem skupiny Visteon odhaduje stratu na približne 60 miliónov dolárov, rovnaký dopad predpovedá aj Adient P.L.C., spoločnosť Aptiv kalkuluje s mínusom až 80 miliónov dolárov.

Problém spočíva hlavne vo výrazne rastúcich nákladoch na prepravu. Drastické karanténne opatrenia v Číne sa síce začínajú oplácať a mnohé zatvorené továrne už obnovili alebo postupne obnovujú prevádzku, vrátane veľkých automobiliek – napríklad Ford Motor Company sa má začať rozbiehať 10. februára. Tento nábeh je však postupný a pomalý. A situáciu skomplikoval aj čínsky lunárny nový rok, ktorý spôsobil zatvorenie fabrík medzi 24. januárom a 2. februárom. A pri zvyčajnom dodacom čase šesť až osem týždňov lodnou dopravou sú viacerí severoamerickí odberatelia nútení voliť podstatne drahšie letecké cargo.

Ilustračný obrázok: Dreamstime

ABM LogoCMYK

FLEET firemné automobily: online magazín pre stratégie riadenia firemných flotíl

Používaním stránok prevádzkovateľa AUTO BUSINESS MEDIA s.r.o. súhlasíte s používaním cookies, pomocou ktorých vylepšujeme naše služby.