Hyundai Veloster dostal nový turbomotor

0
0
0
s2smodern

Veloster Turbo okrem výkonu 148 kW (201 k), dostal i zväčšenú šesťuholníkovú masku chladiča. Imidžovo športový model Veloster automobilka Hyundai podporila novým turbomotorom. Benzínová jednašestka prepĺňaná turbokompresorom generuje maximálny výkon 148 kW (201 k) pri 6000 otáčkach za minútu, najvyšší krútiaci moment 265 Nm vrcholí v rozpätí 1750 – 4500 otáčok za minútu.

Oproti atmosférickej verzii 1,6 GDI so silou 103 kW (140 k) a 167 Nm vzrástol výkon takmer o tretinu, konkrétne o 45 kW a 98 Nm. Novinku predstavili na detroitskom autosalóne, údaje sa týkajú americkej špecifikácie, ktorá by však neskôr mala doraziť aj na starý kontinent.

"Turbo ďalej posilňuje heroickú rolu modelu Veloster v modelovom programe značky Hyundai, ktorá má pritiahnuť novú generáciu zákazníkov," povedal Mike O'Brien, viceprezident pre produkty a korporátne plánovanie Hyundai Motor America. "Je výkonný, úsporný a prináša prvky high-tech, čím predstavuje ultimatívnu inováciu v segmente kompaktných športových kupé," doplnil.

Normovaná spotreba paliva modelu so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou podľa metodiky používanej v USA predstavuje v prepočte 8,7 l/100 km v mestskej premávke a 6,2 l/100 km na diaľnici, čo je podľa automobilky najlepšia hodnota v triede. Motor konštrukčného radu Gamma s objemom 1,6 litra využíva dvojprúdový (twin-scroll) turbokompresor v kombinácii so systémom priameho vstrekovania benzínu GDI, čo zabezpečuje bezprostrednú reakciu motora a spontánny nárast výkonu.

Dvojprúdové turbokompresory majú dva vstupy pre výfukové plyny v plášti turbíny. Obidva prúdy plynov reguluje obtokový ventil. Dvojprúdový turbokompresor získava z výfukových plynov väčšiu energiu ako bežný jednoprúdový turbokompresor vďaka delenému zbernému výfukovému potrubiu. Dvojprúdové usporiadanie oddeľuje prúdy výfukových plynov zo susedných dvojíc valcov štvorvalcového motora tak, že nedochádza k interferencii spomaľujúcej prúdenie plynov. Vďaka tomu sa efektívnejšie využíva kinetická energia výfukových plynov na pohon lopatkového kolesa turbíny.

Unikátny dizajn modelu Veloster Turbo sa inšpiroval modifikovanými vysokovýkonnými športovými motocyklami. Dizajnéri Hyundai odstránili lichobežníkovú koncovku výfuku v strede zadného nárazníka a nahradili ju dvoma voľnými, kruhovými koncovkami. Na prednej časti karosérie je zväčšená šesťuholníková maska chladiča, karosériu akcentujú výraznejšie modelované bočné aerodynamické nástavce na prahoch a nový zadný nárazník s difúzorom.

S agresívnym vonkajším vzhľadom korešponduje špeciálne vyladený podvozok. Hrebeňové riadenie má zmenený, bezprostrednejší prevod a rekalibrovaný posilňovač, vďaka čomu sa podľa automobilky zvyšuje presnosť ovládania a zlepšuje spätná väzba. Štandardne sa montujú vysokovýkonné pneumatiky Kumho Solus KH25 rozmeru 215/40R18 V, ktoré majú poskytovať kupé s pohonom predných kolies vynikajúce jazdné vlastnosti bez negatívneho ovplyvnenia komfortu.

Všetky modely Veloster majú vpredu tlmičové vzpery McPherson s vinutými pružinami a plynokvapalinovými tlmičmi, priečny skrutný stabilizátor má priemer 24 mm. Zadnú nápravu tvoria vlečené ramená spojené torzne pružnou priečkou v profile písmena „V". Integrovaný stabilizátor priemeru 23 mm znižuje nakláňanie karosérie a spevňuje vlečené ramená v priečnom smere. Na zadnej náprave sú pre zvýšenie komfortu použité jednoplášťové tlmiče.

V USA Hyundai Assurance zahŕňa komplexnú záruku 5 rokov/60 000 míľ (96 000 km), plne prevoditeľnú na nasledujúcich majiteľov, predĺženú záruku 10 rokov/100 000 míľ (160 000 km) na pohonné ústrojenstvo a 5-ročnú cestnú asistenčnú službu.

Troje dvere zostali, pribudli nové koncovky výfukov. Kožené športové sedadlá s logom na operadlách sú štandardne vybavené elektrickým vyhrievaním. Motor konštrukčného radu Gamma s objemom 1,6 litra využíva dvojprúdový (twin-scroll) turbokompresor v kombinácii so systémom priameho vstrekovania benzínu.

ABM LogoCMYK

FLEET firemné automobily: online magazín pre stratégie riadenia firemných flotíl

Používaním stránok prevádzkovateľa AUTO BUSINESS MEDIA s.r.o. súhlasíte s používaním cookies, pomocou ktorých vylepšujeme naše služby.