Firmy kúpili dve tretiny nových áut

0
0
0
s2smodern

Registrácie nových vozidiel.Za prvý štvrťrok 2012 kúpili na Slovensku právnické osoby 61,70 % všetkých novo registrovaných vozidiel. Podiel firiem sa zvýšil, keďže za prvé dva mesiace dosahoval 59,34 percenta. Pri výbere paliva u právnických osôb prevládal vznetový motor (palivo: nafta) s podielom na celkovom predaji 61,72 %. Pri nákupoch občanov po troch mesiacoch tohto roka je podiel zážihového motora (palivo: benzín) na úrovni 76,09 %.

Za prvý kvartál tohto roka sa na Slovensku zaregistrovalo 16 598 osobných automobilov, čo predstavuje nárast o 5,74 percenta oproti rovnakému obdobiu predchádzajúceho roka. Počet registrácií nových osobných automobilov (kategória M1) v marci 2012 oproti marcu 2011 medziročne klesol o 0,82 percenta na 6 427 vozidiel. Po minuloročnom 20,07 percentnom marcovom náraste registrácie tohto mesiaca naznačujú stagnáciu, informuje Združenie automobilového priemyslu SR.

Odbyt malých úžitkových vozidiel (kategória N1) dosiahol v marci 2012 úroveň 1224 vozidiel, čo je oproti marcu predchádzajúceho roka nárast o 6,94 percenta. Za prvé tri mesiace tohto roka poklesli registrácie malých úžitkových vozidiel o 0,49 percenta oproti rovnakému obdobiu minulého roka na úroveň 1 224 vozidiel.

Poradie najžiadanejších značiek nových osobných automobilov na slovenskom automobilovom trhu za prvý kvartál 2012 vedie Škoda s trhovým podielom 25,80 percenta. Druhý je s podielom 9,41 percenta Volkswagen, tretia Kia so 7,18 percenta. Štvrté miesto obsadil Renault so 6,02 percenta a piate Peugeot s 5,81 percenta. Šieste miesto si udržal Hyundai s 4,75 percenta a siedme Ford s 3,92 percenta. Ďalšie poradie: 8. Citroen 3,33 %; 9. Opel 3,20 %; 10. Toyota 2,94 %; 11. Seat 2,90 % a tucet najúspešnejších uzatvára BMW s podielom 2,84 percenta.

Pri malých úžitkových vozidlách po prvom kvartáli 2012 prvé miesto obsadil Fiat s podielom 23,04 percenta, za ním nasledovali: druhý Peugeot s 18,30 percenta, tretí Citroen s 12,83 percenta, štvrtý Volkswagen s 10,46 percenta, piaty Renault s 10,05 percenta a šieste Iveco s 4,98 %. Na siedme miesto postúpil Mercedes-Benz s 4,82 percenta. Ďalšie poradie: 8. Ford 4,74 %, 9. Nissan 3,27 % a 10. Škoda 2,37 %.

Za január až marec 2012 zaregistrovali tiež 159 nových nákladných automobilov hmotnosti 3,5 až 12 ton (kategória N2), čo je pokles o 6,47 percenta oproti rovnakým mesiacom vlani. Najväčší podiel na trhu má Iveco s 58,49 percenta, na druhé miesto postúpil MAN s 8,81 percenta a tretie obsadil Mercedes-Benz s 6,92 percenta. Štvrté miesto si delia Avia, DAF a Renault Trucks zhodne po 5,03 percenta.

Počet registrácií nových nákladných automobilov nad 12 ton (kategória N3) za tri mesiace zaznamenal oproti rovnakému obdobiu minulého roka pokles na úrovni 5,47 percenta (za dva mesiace bol nárast 7,44 %) pri odbyte spolu 795 vozidiel uvedenej kategórie. Prvé miesto si upevnilo Volvo s 30,19 percenta, na druhom sa umiestnil MAN s 16,86 percenta a na tretie postúpila Scania s 15,22 percenta. Ďalšie poradie: 4. Mercedes-Benz 13,46 %, 5. Iveco 11,32 %, 6. DAF 7,17 %.

Za tri mesiace 2012 zaregistrovali aj 57 nových autobusov (kategória M2 a M3), čo znamená nárast o 119,23 percenta oproti rovnakému obdobiu minulého roka.

Nastupujúci druhý kvartál každého roku patrí dlhodobo k najsilnejšiemu, prípadne druhému najsilnejšiemu obdobiu v kalendárnom roku.

ABM LogoCMYK

FLEET firemné automobily: online magazín pre stratégie riadenia firemných flotíl

Používaním stránok prevádzkovateľa AUTO BUSINESS MEDIA s.r.o. súhlasíte s používaním cookies, pomocou ktorých vylepšujeme naše služby.