Predstavenie: Nissan Leaf

0
0
0
s2smodern

Príťažlivejší dizajn, nové technológie, normovaný dojazd 378 km na jedno nabitie a systém autonómnej jazdy aj parkovania – taká je nová generácia elektromobilu Nissan Leaf.

Predná maska dostala modré sfarbenie charakteristické pre elektromobily.Moderný dizajn novej generáciu Nissanu Leaf má už pri prvom pohľade jasne naznačiť, s kým máte tú česť. Podľa samotnej fabriky Ide o mimoriadne pokrokový elektromobil určujúci trendy. A aj keď za tým možno cítiť trochu toho marketingu, pravdou je, že Leaf je na poli plnohodnotných elektromobilov skutočným pojmom. Tvary sériového auta vychádzajú zo štúdie IDS predstavenej ešte v roku 2015. Vpredu mu nechýba charakteristická mriežka chladiča V-motion zdobiaca všetky aktuálne modely značky, aby však bolo ekologické zameranie auta jasne identifikovateľné, dostala modré sfarbenie typické pre všetky elektromobily. V porovnaní s predchodcom je nový Leaf o 35 mm dlhší (4480 mm), o 20 mm širší (1790 mm) a o 15 mm nižší. Rázvor 2700 mm ostáva bez zmeny, mierne sa zväčšil len rázvor zadnej nápravy. Napriek väčším rozmerom, bohatšej výbave a výkonnejším akumulátorom však ostala pohotovostná hmotnosť 1535 kg rovnaká ako pri doterajšom modeli.

Viac luxusu
V automobilke si dali záležať aj na kabíne auta. Tá teraz pôsobí hodnotnejším dojmom a vďaka bohatšej výbave postúpila na luxusnejší level. Nechýba v nej modré prešívanie nových sedadiel, volantu a inak stvárnenej palubnej dosky. Novinkou je aj 7-palcový displej na stredovej konzole. V rámci generačnej obmeny dostal lepšie a prehľadnejšie usporiadanie zobrazovaných informácií, medzi ktorými nechýba ani zobrazenie kamier okolo auta (Safety Shield), stav aktuálneho nabitia akumulátora, dojazd, ukazovateľ výkonu, či navigácia. Multimediálny systém teraz disponuje aj funkciami Apple CarPlay a Android Auto.

Viac elektrických koní
Hlavným tajomstvom úspechu novinky má byť predovšetkým jeho nové hnacie ústrojenstvo s vyššou energetickou efektivitou, krútiacim momentom aj výkonom. Trakčný elektromotor tak po novom disponuje max. výkonom až 110 kW/150 k (doteraz 80 kW/109 k) a krútiacim momentom 320 Nm dostupným v rozsahu 0-3283 ot/min (doteraz 254 Nm pri 0-3008 ot/min). Výkonnejšiu poháňaciu sústavu samozrejme dopĺňajú nové li-ion akumulátory s vyšším výkonom aj kapacitou uloženia energie. Akumulátory nového auta teraz disponujú kapacitou až 40 kWh (doteraz 24 alebo 30 kWh), čo sa v praxi prejavuje lepšou dynamikou a výrazne vyšším dojazdom. Podľa údajov automobilky Nissan má nový Leaf v normovanom meracom cykle(NEDC) dojazd až 378 km na jedno nabitie (doteraz 199 alebo 245 km, podľa typu batérie). Ani to však nie je všetko, pre zákazníkov vyžadujúcich ešte väčší dojazd uvedie fabrika v nasledujúcom roku verziu s ešte výkonnejším trakčným akumulátorom a vyšším dojazdom. Zákazníci tak budú mať na výber a voliť podľa vlastných priorít (cena/výkon).

S autonómnym riadením
Priekopnícku úlohu modelu Leaf dokumentuje aj fakt, že ho automobilka delegovala na prvý sériový model vybavený prvkami autonómneho riadenia (Inteligent Driving). Prvou technológiou je tzv. ProPILOT, systém autonómneho riadenia v diaľničnom jazdnom pruhu, vďaka ktorému majú byť diaľničné presuny menej stresujúce a bezpečnejšie. Ďalšou novinkou je parkovací asistent ProPILOT Park schopný auto sám zaparkovať. Leaf tak prevezme kontrolu nad všetkým, od riadenia, rozjazdov, brzdenia, až po radenie a zaparkovanie do konečnej polohy. Treťou, nemenej dôležitou novou technológiou je tzv. e-Pedal. Ide o nový, intuitívny spôsob riadenia auta, kedy pomocou „plynového" pedála vodič nielen zrýchľuje a spomaľuje, ale aj štartuje a úplne zastavuje. Pri úplnom uvoľnení tohto pedála sa skrátka neaktivuje len rekuperačné brzdenie ale aj  klasické prevádzkové brzdy. Súčasťou systému je aj asistent rozjazdu do kopca. Stále tu však ostáva aj brzdový pedál potrebný pri veľmi prudkom brzdení.

Zásobáreň energie
Nissan Leaf môže okrem bežného použitia slúžiť aj ako zásobáreň energie pre domácnosť. Majiteľ elektromobilu ho totiž môže pripojiť k domácej energetickej sieti a v čase potreby ho využiť ako alternatívny zdroj energie. Integrovaná technológia Vehicle2Grid (V2G) totiž umožňuje obojsmerný tok energie. Podľa automobilky sa pri očakávanom rozšírení technológie V2G môžu zmeniť aj pravidlá hry pre majiteľov elektrických áut od Nissanu. Tí a totiž stanú aktívnou skupinou ovplyvňujúcou dianie na trhu s energiou.

Nová generácia Nissanu Leaf sa do predaja dostane už v januári 2018.

Dizajnéri výrazne zmenili aj zadné partie auta. Pristane mu to. Prepracovaná palubná doska pôsobí vďaka lepším materiálom hodnotnejším dojmom. Nový Leaf nie je len úsporným, ale aj praktickým autom využiteľným ako bežný rodinný hatchback.

ABM LogoCMYK

FLEET firemné automobily: online magazín pre stratégie riadenia firemných flotíl

Používaním stránok prevádzkovateľa AUTO BUSINESS MEDIA s.r.o. súhlasíte s používaním cookies, pomocou ktorých vylepšujeme naše služby.