Test: Renault Trafic 1.6 dCi Passenger

0
0
0
s2smodern

Rodinné vany sú fajn, ak je vás však deväť, sú na nič. Riešením je Renault Trafic Passenger, pohodlne totiž odvezie deväť ľudí aj ich batožinu.

Pre deviatich cestujúcich je Traffic Passenger ideálnym riešením.Aj pod nánosmi make-upu vyzerá Trafic Passenger ako každá iná dodávka. To však vôbec nevadí, viac ako o vzhľad tu ide o aerodynamiku, tá je totiž pri autách ako toto naozaj kľúčová. A tú Renault, zdá sa, zvládol na výbornú. Takže tu máme klasickú dodávku s deviatimi sedadlami, príjemne elegantným dizajnom, dobrou aerodynamikou a malým naftovým motorom dopovaným dvomi rozdielne veľkými turbodúchadlami. Testovali sme jej predĺženú osobnú verziu pomenovanú Passenger L2H1.

Miesta na rozdávanie
V kabíne auta vidieť skok oproti minulej generácii asi najvýraznejšie. Tvary palubnej dosky, jej detaily a materiály sú veľmi podobné osobným modelom Renaultu, zlepšila sa však aj pozícia za volantom a úroveň vnútornej výbavy. Ak si zákazník priplatí, môže mať navigačný systém R-Link, cúvacie senzory, dažďový a svetelný senzor alebo tempomat, čo sú prvky, o ktorých mohli vodiči dodávok ešte nedávno len snívať. Narástol aj počet odkladacích priestorov, ich celkový objem je teraz až 90 l. Priestorové pomery na predných sedadlách sa v porovnaní s dodávkou nezmenili, stále je tu miesta dosť, pozícia sedenia fajn a prevodová páka pekne po ruke.  Dvojlavica predných pasažierov je samozrejme skromnejšia, ten v strede má problém s kolenami a obaja majú k sebe akosi bližšie. V druhom a treťom rade sa sedí dobre, obe lavice sú trojmiestne a všetky miesta majú rovnako veľké sedáky aj operadlá. Praktické je sklápateľné operadlo tretieho radu, škoda, že rovnakú možnosť neponúka aj druhý rad.

Príkladne stabilný
V prípade podvozku ide z konštrukčného hľadiska o klasiku so vzperami MacPherson vpredu a polotuhou zadnou nápravou s vlečenými ramenami. Dimenzovanie jednotlivých ramien a ostatných komponentov podvozku sa nám zdá dostatočné, oddeliteľný spodný čas predného ramena zároveň dokazuje, že vo fabrike myslia aj na uľahčenie neskoršieho servisu. Z hľadiska jazdných vlastností je dobré, že Trafic ostáva komfortný aj pri jazde bez posádky. Ani na rozbitých cestách zbytočne nenatriasa zadkom a pri prejazde veľkých dier „nekope“ ani do volantu. Vďaka dlhému rázvoru je Trafic v rýchlych oblúkoch dlho stabilný, stačí ho udržiavať v rovnováhe a v zákrute pracovať jemne s volantom.

Šetrí palivom
Určite vás teraz zaujíma, či testovaný motor Traficu Passenger stačí? Na rovinu, stačí. V tejto výkonovej verzii dokonca s rezervou, hoci je pravdou, že po obsadení všetkých sedadiel a naložení kufra po strechu Trafic dCi 125 čo to zo svojej pôvodnej dravosti stratí. Ak však ručičku otáčkomera udržíte nad 1300-1400 otáčkami, agregát bude mať vždy dosť energie na to, aby sa poriadne nadýchol a zabral. Jeho nová verzia spĺňajúca emisnú normu Euro 6 sa okrem max. výkonu 92 kW/125 k (doteraz 88 kW/120 k) od predchodcu technicky líšila predovšetkým systémom katalytickej selekcie (vstrekovaním močoviny AdBlue). Hoci je aj prázdny Trafic Passenger ťažší ako 2 tony, testovací úsek z Banskej Bystrice do Revúcej zvládol za veľmi slušných 6,5 l/100 km. Na diaľnici sme s ním jazdili približne za deväť litrov.

Štandardom sú zadné krídlové dvere, za výklopné sa pripláca 200 eur. No nevyzerá Trafic vo vnútri pekne? Palubná doska je síce z tvrdých plastov, ale nápad jej tvarom určite nechýba. Druhý aj tretí rad sedadiel sú vyberateľné. Ide to pomerne ľahko, ale lavice sú dosť ťažké, takže na to vždy potrebujete nejakého pomocníka.

ABM LogoCMYK

FLEET firemné automobily: online magazín pre stratégie riadenia firemných flotíl

Používaním stránok prevádzkovateľa AUTO BUSINESS MEDIA s.r.o. súhlasíte s používaním cookies, pomocou ktorých vylepšujeme naše služby.