Potrebujete auto pre pracovnú čatu, materiál aj náradie? Dodávkový Fiat Ducato by mohol byť riešením. Testovali sme sedemmiestnu verziu Maxi poháňanú motorom 2.3 MTJ s výkonom 130 kW (177 k).
Fiat Ducato je bezpochyby jednou z najrozšírenejších dodávok na našich cestách. Dobrý pomer ceny a úžitkovej hodnoty, komfortná kabína a solídne motory z neho stále robia zaujímavú voľbu. Vyskúšali sme, ako jazdí s najvýkonnejším motorom v ponuke – naftovým štvorvalcom 2.3 MTJ naladeným na výkon 130 kW/177 k a krútiaci moment 400 Nm.
Sedem usilovných
Univerzálnosť auta výborne dokazovala testovaná verzia s druhým radom sedadiel a veľkým priestorom pre náklad za pevnou priečkou. Odvezie až sedem urastených pasažierov aj s náradím, či materiálom a ak treba, dokáže potiahnuť príves s hmotnosťou až tri tony. Čo viac si priať? Ale pozor, druhý rad sedadiel a s ním súvisiaca výbava niečo váži. Pohotovostná hmotnosť prázdneho Ducata tak poskočila takmer na 2,4 t, čo pri celkovej hmotnosti 3,5 t znamená 1,1 t pre náklad vrátane posádky.
Spoza volantu
Za volantom sa v Ducate okamžite cítime ako doma. Nič nám tu vyslovene neprekáža, ani nevadí, a hoci má niektoré odkladacie miesta konkurencia vyriešené lepšie, všetko máme kde odložiť. Skôr nás teší dobre naladený posilňovač riadenia s 3,7 otáčkami volantu medzi krajnými polohami, dostatok miesta a palubný počítač zobrazujúci údaje aj na stredovom dotykovom displeji. Náročnejších zákazníkov by mohla zaujať aj bohatá ponuka príplatkového príslušenstva. Nejde pritom len o márnotratné záležitosti, ale o vyslovene praktické záležitosti. Za všetky môžeme menovať napríklad palivovú nádrž zväčšenú na 120 l, cúvaciu kamer, zosilnené zadné pružiny, či plastové ochranné lemy okolo kolies. A vedeli ste, že Fiat ponúka aj špeciálny paket pre autá používané v prašnom prostredí (s lepším kabínovým filtrom aj tesnením dverí)? Alebo to, že ak si objednáte manuálnu alebo automatickú klimatizáciu, dostanete k nej aj kontrolku a snímač hladiny oleja v motore? Áno, v základnej výbave Ducato ponúkne len to najnevyhnutnejšie, ak si však priplatíte, urobia vám z neho prekvapujúco vybavený úžitkový špeciál.
Jazdí za osem
Najvyššie spotreby dosahovalo testované Ducato pochopiteľne na diaľnici. Pretlačiť vysokú karosériu vzduchom silný motor dokázal, bral pritom však 11 – 12 l/100 km (čo je pri vysokých dodávkach štandard), stačilo však spomaliť zo 130 na 110 km/h a spotreba razom klesla o dva litre. Testovaciu trasu z Banskej Bystrice do Revúcej zvládlo plne naložené Ducato (presne 3451 kg) s výbornou spotrebou 7,5 l/100 km. Vďaka krútiacemu momentu 400 Nm dostupnému od 1500 otáčok sa s ním pritom veľmi príjemne jazdí aj v hornatých regiónoch, kde vplyv kopcov na jeho výslednú reálnu spotrebu nie je tak razantný ako slabších verziách.
Fiat Ducato 2.3 MTJ Maxi - Technické údaje
Fiat Ducato 2.3 MTJ Maxi - Rozmery
FOTOGALÉRIA